Skip to content

WARSZAWA – HISTORIA I WSPÓŁCZESNOŚĆ

9 maja 2022 roku klasa VII a, VII d oraz wybrani uczniowie z klasy VIII c, VIII d
VII b – w nagrodę za zwycięstwo w rywalizacjach międzyklasowych pojechali na wycieczkę do Warszawy. Opiekowały się nami Panie: Małgorzata Szymczyna, Katarzyna Drzewicka- Sołtys oraz Alicja Dobrowolska.

Najpierw odwiedziliśmy Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. Zaproszeni zostaliśmy tam przez posła Pana Janusza Kowalskiego, który oprowadził nas po najważniejszych miejscach tego obiektu. Widzieliśmy m.in. sale posiedzeń Sejmu i Senatu, reprezentacyjny hol oraz niektóre gabinety. Dotychczas znaliśmy je jedynie z TV. Być może kiedyś ktoś z nas będzie tam pracował? Mieliśmy również okazję zjeść pyszny obiad, na który zostaliśmy zaproszeni do restauracji sejmowej.

Następnie przejechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. To niezwykłe miejsce pozwala poznać historię Powstania Warszawskiego i Polskiego Państwa Podziemnego, a także oddaje hołd bohaterom tamtych dni. Budynek usytuowany jest niedaleko getta, gdzie prowadził swój sierociniec Janusz Korczak, nasz patron.

Kolejne ciekawe miejsca naszej stolicy, które udało nam się odwiedzić to: Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta, Rynek Starego Miasta z Syrenką Warszawską, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca, fragment Krakowskiego Przedmieścia, Katedrę pw. Jana Chrzciciela

Na pewno w pamięci wielu z nas utrwali się widok z Placu Zamkowego na Stadion Narodowy, Wisłę i warszawskie mosty.

Z centrum Polski późnym wieczorem wyruszyliśmy w drogę powrotną do granic naszego państwa, do Głubczyc.

Karol Dobrowolski

PS. Warszawa została przez nas rozpoznana, ale nie poznana. Chcielibyśmy tam jeszcze powrócić…