Obejrzyj film poniżej:
Podsumowanie projektu – Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?
Uczniowie klasy 3b wzięli udział w ogólnopolskim projekcie
,,Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje”
w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji.
Główny cel projektu to kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji u uczniów, a także rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji w grupie. Projekt składał się z 2 etapów: lekcji na rozgrzewkę, które pozwalały na integrację dzieci i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych – związanych z wiodącym tematem projektu.
Lekcje oparte były na metodzie pytań i doświadczeń. Podczas projektu zrealizowano zajęcia poświęcone zagadnieniom:
– Czy można uczyć się szybciej?
– Jak się uczyć koncentracji uwagi?
– Jak ludzie przeżywają emocje?
– Jak wydobywa się emocje?
– Jak ukryć emocje w filiżance?
– Kto w rodzinie jest najważniejszy?
– Czym ludzie różnią się między sobą?
– Ile pomysłów mieści się w głowie?
W trakcie zajęć uczniowie poznali 4 podstawowe emocje: radość, złość, smutek, strach.
Nauczyli się opowiadać o własnych przeżyciach i nazywać emocje, które w danej chwili odczuwają. Dowiedzieli się jak zachowuje się człowiek, gdy jest on np. smutny, wesoły. Uczniowie brali udział w wielu grupowych zabawach, które pokazały im jak ważne jest wzajemne zaufanie, współpraca i wsparcie. Poprzez zabawę i doświadczenia nauczyli się wyciągać wnioski, nazywać swoje emocje, ale także odczytywać emocje innych.