Skip to content

Podsumowanie projektu – Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?

Uczniowie klasy 3b wzięli  udział w ogólnopolskim projekcie
,,Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje”
w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji.

     Główny cel projektu to kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji u uczniów, a także rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji w grupie. Projekt składał się z 2 etapów: lekcji na rozgrzewkę, które pozwalały na integrację dzieci i oswojenie ich ze swoimi emocjami oraz lekcji tematycznych – związanych z wiodącym tematem projektu.  

Lekcje oparte były na metodzie pytań i doświadczeń. Podczas projektu zrealizowano zajęcia poświęcone zagadnieniom:

– Czy można uczyć się szybciej?
– Jak się uczyć koncentracji uwagi?
– Jak ludzie przeżywają emocje?
– Jak wydobywa się emocje?                                              
– Jak ukryć emocje w filiżance?
– Kto w rodzinie jest najważniejszy?
– Czym ludzie różnią się między sobą?
– Ile pomysłów mieści się w głowie?    

W trakcie zajęć uczniowie poznali 4 podstawowe emocje: radość, złość, smutek, strach.

Nauczyli się opowiadać o własnych przeżyciach i nazywać emocje, które w danej chwili odczuwają. Dowiedzieli się jak zachowuje się człowiek, gdy jest on np. smutny, wesoły. Uczniowie brali udział w wielu grupowych zabawach, które pokazały im jak ważne jest wzajemne zaufanie, współpraca i wsparcie. Poprzez zabawę i doświadczenia  nauczyli się wyciągać wnioski, nazywać swoje emocje, ale także odczytywać emocje innych.

         


                   

Powrót do góry