Skip to content

W dniu 2 sierpnia 2020r. klasa 4a zorganizowała rodzinną, rowerową wycieczkę na zamek Fulśtejn. Po drodze odwiedziliśmy restaurację Marysieńka, gdzie znajduje się jedna z nielicznych w kraju ,,lodówek”, niegdyś działających na lód przywożony z pobliskich stawów oraz przedwojenną salę taneczną z podświetlaną podłogą. Przed wjazdem na teren Czech zobaczyliśmy miejsce, w którym stała kiedyś słynna winiarnia Munzerei.  W czeskiej miejscowości Matejovice oglądaliśmy kościół, w którym od 40 lat mieszka jego właścicielka oraz umieszczoną na nim tablice pamiątkową poświęconą żołnierzom czeskim i niemieckim pochodzącym z tej wioski, którzy polegli w czasie I wojny światowej. Po pokonaniu milionów ,,atakujących” nas komarów zdobyliśmy ruiny zamku i kościoła, na których odpoczęliśmy. Obejrzeliśmy je dokładnie. Zajrzeliśmy nawet przez tajemnicze drzwi i okno do zawalonego wejścia prowadzącego do lochów, po czym pokonaliśmy w bród rwąca górską rzekę z krystalicznie czystą wodą. Odwiedziliśmy staw hodowlany, z którego korzystają wędkarze. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy z 22 km trasy i postanowiliśmy urządzać co roku takie wycieczki.
Następna wycieczka będzie do tajemniczego lasu, w którym stoi opuszczony stary niemiecki kościołek, a wstępu do niego broni tajemnicza zjawa …