Kliknij, aby powiększyć:
1. Założenia ogólne konkursu
Konkurs jest adresowany do uczniów klas VI – VII szkoły podstawowej, którzy posiadają wysokie kompetencje czytelnicze, umiejętność wnikliwej interpretacji utworów, a także umiejętność samodzielnego wnioskowania i poprawnego wypowiadania się w różnych formach.
2. Zakres wymaganych wiadomości i umiejętności:
Zadania konkursowe sprawdzają wybrane zagadnienia z zakresu czytanych książek, wiedzy i umiejętności objętych zapisami aktualnie obowiązującej Podstawy Programowej Kształcenia Ogólnego (PP) z języka polskiego, standardów wymagań oraz treści poszerzające ww. zagadnienia.
3. Cele konkursu:
- utrwalenie wiadomości o lekturach;
- określenie stopnia znajomości tych lektur;
- motywowanie uczniów do czytania książek i zdobywania wiedzy;
- kształtowanie umiejętności odbioru dzieł literackich;
- doskonalenie umiejętności przekazywania nabytych wiadomości;
- rozwijanie kompetencji osobistych, takich jak: kreatywność, radzenie sobie ze stresem towarzyszącym rywalizacji i wypowiadaniu się na forum, współpraca z innymi członkami zespołu;
- emocjonalne zaangażowanie w wykonywane zadania; wykonanie pracy twórczej: przygotowanie planszy z rozwiązaniami zadań, wymyślenie hasła zachęcającego do czytania.
4. Lista lektur obowiązujących na konkursie:
- „Ania z Zielonego Wzgórza”;
- „Bracia Lwie Serce”;
- „Charlie i fabryka czekolady”;
- „Chłopcy z Placu Broni”;
- „Dynastia Miziołków”;
- „Historia żółtej ciżemki”;
- „Przygody Tomka Sawyera”;
- „Szatan z siódmej klasy”;
- „Tajemniczy ogród”;
- „W pustyni i w puszczy”.
5. Zasady konkursu:
- Klasy VI – VII szkoły podstawowej wybierają do konkursu cztero- lub pięcioosobowe grupy i zgłaszają je w bibliotece szkolnej lub u nauczyciela języka polskiego minimum tydzień przed konkursem.
- Każda grupa otrzyma od nauczyciela 10 zadań. Każde z nich będzie zapisane na oddzielnej karteczce.
- Wszystkie kartki z pytaniami i odpowiedziami uczestnicy naklejają na szarym papierze. W ten sposób powstanie plansza, którą oceni jury.
- Na górze planszy uczniowie zamieszczają hasło zachęcające rówieśników do czytania.
- Na wykonanie zadań uczniowie będą mieli 60 minut.
- W sumie grupy mogą zebrać maksymalnie 54 punkty, w tym 50 za wykonanie zadań konkursowych. Punktacji (0 – 2p.) podlega również hasło zachęcające do czytania. Dodatkowe punkty w skali 0 – 2 można otrzymać za stronę graficzną i estetyczną plakatu.
- O liczbie punktów decyduje jury konkursu.
- Uczniowie, którzy zdobędą największą liczbę punktów, zostaną nagrodzeni.
6. Termin konkursu: 27.02.2019 r.